گذری بر زندگی افشین آذری

افشین آذری پسر مرحوم احد آذری و برادرزاده حسین آذری از بزرگان موسیقی آذربایجان است . وی متولد 13 آبان 1364 در شهر تبریز می باشد . او فارغ التحصیل هنرستان موسیقی و لیسانس بازیگری از دانشگاه سوره تهران است و در زمینه خوانندگی ، آهنگسازی  و تنطیم کننده سبک پاپ فعالیت دارد.

افشین آذری  در خانوادهٔ هنری با دنیای موسیقی آشنا شد و  از ۳ سالگی نزد پدرش مرحوم احد آذری و آموزه های پدر، قدم بر این راه گذاشت. افشین همزمان در فعالیت در نزد پدر پیش استاد زاون(ارمنی)ویلن را آموخت و به اهنگساز و تنظیم کننده ماهری تبدیل شد که برای خوانندگان زیادی البوم جمع کرده‌است. افشین به غیر از ویلن در سازهای دیگری مانند:پیانو، قارمون، گیتار، سازهای ضربی و… هم مهارت دارد.

گذری بر زندگی افشین آذری

افشین اولین آلبوم خود را در سال ۸۹ وارد بازار کرد که موفقیت آمیز بود. بعد از آشنایی با خانم نسیم که فقط به استانبولی تسلط داشت و آموزش وی، اید تلفیق سبک ترکی با سبک کلاسیک و ایرانی به سبک جدیدی دست یافت که مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفت . آلبوم نفس حاصل این تلفیق سبک ها و صداهای زیبا می باشد. وی متاهل است  و حاصل این ازدواج دختریست که محبوب پدر می باشد. در راستای ازدواج وی شایعاتی مبنی بر ازدواج او با نسیم بوده که  افشین علنا این خبر را تکذیب کرده و اعلام نموده که رابطه او با نسیم صرفا همکاری بوده است.

اولین کنسرت او در تبریز بهمن ماه ۹۴ در سالن پتروشیمی شروع شد، و سپس در چندین شهر بزرگ ادامه پیدا کرد، در نهایت ۲۲ مرداد برای اولین بار در برج میلاد تهران کنسرت خود را برگزار کرد.

از آلبوم های این خواننده مطرح می توان به آلبوم های۶ صبح، اینترو ، سیگار ، پایان، آخرین نفس، ، ال، زندگی وآلبوم همه میدونند اشاره کرد.

دیدگاه خود را بگذارید