موسیقی؛ آرام بخش برای انسان

به هر نوا و صدایی،  موسیقی گفته می شود . موسیقی به وسیله اصوات ، احساسات انسان را بیان می کند . واژه موسیقی از واژه ای یونانی و گرفته شده از کلمه Mousika  و مشتق از کلمه Muse می باشد . موسیقی را هنر بیان احساسات، که به وسیله آوا ها گفته شده است که مهم ترین عوامل آن، صدا و ریتم هستند.

موسیقی مخلوقی است که از روح آدمی جان می گیرد و به روح آدمی جان می بخشد .

بسیاری از مردم موسیقی را یک سرگرمی یا وسیله تفریح نگاه می کنند . برخی وقتی دچار احساسات می شوند به سراغ آن می روند و بعضی هم موسیقی شغل و حرفه آن ها است .موسیقی می تواند لبخند را بر لبان انسان آورد و می تواند انسان را به گریه بیندازد موسیقی تاثیر مستقیمی روی حال و هوای انسان دارد.  موسیقی باعث کاهش استرس و اضطراب و کاهش نگرانی بیماران قبل از عمل جراحی می شود . موسیقی اعتماد به نفس بالایی را به انسان می دهد.

موسیقی فقط غذای روح  نیست بلکه درمانی برای جسم است . موسیقی بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد.

جنبه های زیباشناسی موسیقی

تحلیلی: این جنبه از زیبا شناسی به زیبایی اصوات و نواهای سازها ربط دارد و موج برخاسته از پیانو و کمانچه و … همه واژه هایی زیبایی برای گفتن سخن زیبا هستند .

جنبه ترکیبی: جنبه ترکیبی به نظم و آهنگی که هنرمند با کنار هم قرار دادن نت ها و آوا ها می آفریند بر می گردد .

تقسیم بندی موسیقی براساس زمان

*موسیقی قرون وسطی

*موسیقی رنسانس

*موسیقی دوره باروک

*موسیقی کلاسیک

*موسیقی رومانتیک

*موسیقی مدرن

*موسیقی معاصر

تقسیم بندی موسیقی بر اساس کاربرد آن

*موسیقی درمانی

*موسیقی نظامی

*موسیقی فیلم

*موسیقی رقص

تقسیم بندی موسیقی براساس مکان

*موسیقی مکان

*موسیقی بومی

*موسیقی نواحی

*موسیقی شرقی

*موسیقی ایرانی

*موسیقی غربی

جشن عروسی و اهمیت موسیقی

برگزاری جشن عروسی ریشه در اعماق قبل از تاریخ دارد . برگزاری جشن عروسی از زمان قدیم تا به امروز در خانواده های ایرانی به عنوان یک سنت است . مراسم عروسی یکی از مراسم های خاطره انگیز و به یاد ماندنی است .

در این مراسم همه ی عروس و داماد ها دوست دارند که جشن عروسیشان به خوبی و خوشی بگذرد. مراسم عروسی شروع زندگی مشترک یک زوج است . این مراسم ها در کشورها و فرهنگ ها ، ادیان و مذاهب به شکل های مختلف برگزار می شود . موسیقی در جشن های ایرانی نقش پررنگی دارد ولی در جشن های عروسی موسیقی نقش مهم تری دارد .در عروسی یکی از مهم ترین کارهایی که انجام می شود انتخاب موزیک مناسب برای جشن عروسی است.  بسیاری از عروس و داماد ها برای مراسم عروسی خود آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب می کنند .در عروسی آهنگ هایی با سبک پاپ پخش می شود، به جز آهنگ های ایرانی آهنگ هایی با زبان های مختلف هم  پخش می کنند .

موسیقی های عروسی به مهیج کردن فضای عروسی و دلنشین کردن آن کمک می کند.در جشن عروسی های اقوام مختلف ایرانی موسیقی محلی استقبال فراوانی دارد .موسیقی سنتی و محلی با روح و جان مردم آمیخته شده است. برای دانلود گلچینی از شادترین آهنگ های عروسی به سایت بیپ موزیک مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بگذارید