بیوگرافی احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری خواننده مطرح و خوش صدای کشورمان در یک خانواده هنرمند به دنیا آمد. حتما نام پدرش، ایرج خواجه امیری را شنیده اید. طبیعی است که همچین پدری، پسری هنرمند و محبوب داشته باشد. این پدر و پسر اثر های ماندگاری را به جامعه هنری هدیه کردند که علاوه بر استقبال بی نظیر مردم، بسیار خاطره آمیز نیز هستند.

احسان متولد 7 آبان سال 1365 در تهران است. مادرش فرزانه عمیمی نژاد است و تنها یک خواهر به نام الیکا دارد. هرچند او از ابتدای کودکی در زمینه موسیقی فعالیت می کرده ولی علی رغم زمینه فعالیتش، رشته ی تحصیلی مهندسی کامپیوتر را برای تحصیل انتخاب کرد. او فارغ التحیل دانشگاه آزاد است.

یادگیری موسیقی

همانطور که گفته شد احسان از یک خانواده هنری است و از اوایل کودکی شاهد فعالیت های هنری پدرش و همینطور نوازندگی خواهرش بود. پس  نواختن پیانو را از همان عنفوان کودکی و در حدود 5 سالگی از خواهرش آموخت. تا اینکه خانواده با دیدن علاقه احسان خرد سال به موسیقی، او  را در سن 7 سالگی به کلاس های سنتور و ویولن فرستادند.

شروع فعالیت حرفه ای

تعجبی ندارد که کسی که نوازندگی را از کودکی می آموزد خیلی زود هم وارد بازار کار شود. احسان در 12 سالگی اولین آهنگ خود را برای یک برنامه کودک ساخت. بعد از آن با کسب مهارت های لازم، همکاری با پدرش را شروع کرد و آهنگسازی کار های پدرش را بر عهده گرفت. سپس در 17 سالگی یک آلبوم مشترک با خوانندگی پدرش به نام من و بابا روانه بازار موسیقی کرد.

احسان در سال 1383 اولین آهنگ خود را خواند که غریبانه نام دارد. این آهنگ را برای تیتراژ یکی از سریال های تلویزیون به همین نام ساخت و در همان ابتدای پخش، مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت . احسان با این آهنگ معروفیت و محبویبت خود را در میان مردم به دست آورد.

بعد از گذشت یک سال از ساخت اولین آهنگ، احسان خواجه امیری اولین آلبوم رسمی خود به نام برای اولین بار منتشر کرد. این آلبوم نیز بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت تا حدی که در همان سال اولین کنسرت خود را در کیش برگزار کرد.

حواجه امیری همچنان بازار موسیقی را در دست داشت و اهنگ هایش همه جا شنیده میشد. تا اینکه برای بار دیگر با یک آهنگ برای تیتراژ سریال میوه ممنوعه که در ماه رمضان سال 1386 از تلویزیون پخش شد، محبوبیت خود را در میان مردم دو چندان کرد. این آهنگ به قدری زیبا و گوش نواز بود که به جرات می توان گفت که اوج شهرت احسان بود.

احسان در همین سال دومین آلبوم فوق العاده خود را به نام سلام آخر انتشار داد که آن هم مانند بقیه آهنگ هایش بسیار شنیدنی و موفق بود.

بسیاری از آهنگ های ساخته شده توسط احسان خواجه امیری، تبدیل به اثری جاودان و ماندگار شدند که کمتر کسی است که این آهنگ ها را دوست نداشته باشد.

البته خواجه امیری هنوز هم فعالیت پر رنگ در موسیقی دارد و ساخته های ارزشمندی را در همین اواخر منتشر کرده است که شما علاقه مندان می توانید آهنگ های جدید  احسان خواجه امیری را از سایت ما دانلود کنید.

دیدگاه خود را بگذارید