فواید گوش دادن به آهنگ های غمگین

موسیقی غمگین ما را در یک حالت مالیخولیایی فرو می برد. وقتی که ما به آهنگ گوش می دهیم بیشتر اوقات این مورد باعث تداعی و مرور لحظات خوب زندگیمان می شود و این خاطرات گاها هم می تواند تلخ و آزار دهنده باشند. حال این آهنگ ها می توانند شاد و یا آرامش بخش باشند و یا جزئی از غمگین ترین آهنگ های کردی کرمانشاهی لاتی به شمار  بروند.
آهنگ های غمگین در تمامی موارد به ماه سخن و ناراحتی نمی دهند،بلکه ما را وارد یک حال و فضای نوستالژیک میکند.این حالت تخیل و ما را به کار می‌اندازد و با زندگی کردن خاطرات گذشته می تواند باعث شادی و یا غمگینی ما شوند.

لذت بخش بودن

تحقیقاتی که در رابطه با موسیقی درمانی صورت گرفته نشان می‌دهد که غمی که در اثر گوش دادن به آهنگ های غمگین وجود ما را فرا می گیرد می تواند لذت بخش هم باشد. برای اینکه به این لذت بتوان دست یافت، باید اول جلوی ایجاد ترس یا اضطراب را گرفت و همچنین باید موسیقی از نظر زیبایی شناسی دارای ارزش هایی باشد و ما را به یاد گذشته بیندازد.

به ما گوشزد می‌کند که وضعیت از این هم می تواند بدتر باشد
از نظر روانشناسی اجتماعی، کسانی که وضعیت خیلی بدتر نسبت به ما دارند می تواند حال روحی ما را بهتر کند، که به این فرایند مقایسه اجتماعی رو به پایین گفته می شود. در موسیقی شناسی هم گاهاً گوش دادن به سبک های متفاوتی از موسیقی،از آهنگ های غمگین و شاد و جدید و سنتی گرفته، تا آهنگ های لری و آذری و محبوب ترین آهنگ های کردی کرمانشاهی امروزی، می‌تواند فرایندی مثبت در فرد ایجاد کند.
مثلاً اگر آهنگ را گوش کنیم که خواننده روز خیلی بدتری نسبت به ما داشته است، حال روحی مان کمی بهتر می شود و ناخودآگاه کم کم انرژی بهتری پیدا می کنیم.

احساسات خودمان را به خودمان بازتاب میکند

یکی دیگر از نکاتی که گوش دادن به آهنگ های متفاوت با سبک های مختلفی اعم از،شاد،غمگین، سنتی و مدرن و یا حتی آهنگ های لاتی کردی کرمانشاهی جدید،به ما القا می‌کند، این میباشد که می تواند بازتابی از وضعیتی باشد که خودمان را در آن می بینیم. به همین دلیل آهنگ های غمگین نوعی دیاپازون برای حال روحی ما میباشند.یعنی ما را یاد خودمان می‌اندازند و این امری است که کمک می کند وقتی که احساس غم و رنج داریم، فکر کنیم که در این مورد تنها نیستیم.

دیدگاه خود را بگذارید