بیوگرافی 3 خواننده تکرار نشدنی در موسیقی ایران

در هر کشور و زبانی در یکی از بازه‌های تاریخی موسیقی رشدی جهش دار و خیره کننده داشته است. دهه‌های پنجاه و شصت در کشور ما این گونه بوده است. به صورتی که بسیاری از آثار به یاد ماندنی و تعداد زیادی از ستاره‌های ماندگار در این زمان به عرصه دیده‌ها وارد شدند. در این نوشته قصد داریم سه تن از بزرگترین و محبوب ترین خواننده‌های ایرانی به را معرفی کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

هایده

نامی تکرار نشدنی که همه ایرانی‌ها صدا و هنر او را شنیده اند. او در بیست و یکمین روز از فروردین ماه سال 1321 خورشیدی در تهران متولد شد. نام اصلی وی معصومه دده بالا بوده است. قبل از آن که وی به عرصه خوانندگی وارد شود، خواهرش مهستی به این کار مشغول بود. او تحت نظر اساتید ایرانی تحت آموزش قرار گرفت. در ابتدا صدای او اپرایی بود و سپس با پالودن صدایش توانست به برجستگی فوق العاده ای در این عرصه دست پیدا کند. بسیاری ، وی را با دلکش خواننده بی نظیر ایرانی مقایسه کرده اند. یکی از دلایلی که وی را در بین مردم محبوب کرد، علاوه بر صدای قدرتمند و زیبا، تسلط او بر موسیقی و بنیاد آن ، صدای زایا و تسلط بر ردیف‌ها بوده است.

مهستی

مهستی خواهر کوچکتر هایده که سه سال زودتر از او وارد عرصه خوانندگی شده بود، با نام اصلی افتخار دده بالا، متولد بیست و پنجمین روز از آبان ماه سال 1325 خورشیدی در تهران است. او خواننده‌ای مردمی ، خوش صدا و پاپ بوده است که بیشتر آثاری که از او منتشر شده است، مربوط به سال‌های پس از انقلاب و مهاجرت وی به ایالات متحده آمریکا بوده است. او کار خود را زمانی که 19 سال داشت و در برنامه ای به نام گل ها آغاز کرد. در ابتدای کار موسیقی کلاسیک می‌خواند، اما پس از مدتی به موسیقی پاپ روی آورد. همسر وی کوروس ناظمیان ، بعد از ازدواج با مهستی عاشق زنی به نام فیروزه شد که خواننده کوچه بازاری بود، شد. مهستی که خیلی به همسر خود علاقه داشت، چندین ترانه در همین راستا خواند .

حمیرا

با نام اصلی پروانه امیر افشاری، خواننده مشهور ایرانی است که در بیست و ششمین روز از اسفند ماه سال 1323 خورشیدی در تهران متولد شد. او از گذشته تا کنون در زمینه موسیقی پاپ و سنتی ایرانی و همچنین موسیقی تلفیقی فعالیت داشته است. خانواده ای که وی در آنجا متولد شد، از خانواده های سرشناس آذری بودند و پدرش هم مخالف صد در صد فعالیت وی در زمینه موسیقی بود. او چندی بعد ازدواج کرد و به کمک همسرش توانست فعالیت‌هایی در زمینه موسیقی داشته باشد.

منبع: کئوموزیک

دیدگاه خود را بگذارید