آهنگ کانتری چیست و چه فرقی با فولکور دارد؟

اگر از کسانی باشید که موسیقی غیر ایرانی گوش می‌دهید، پس حتما نام موسیقی کانتری را شنیده اید. اما اگر همیشه به آهنگ ایرانی گوش می‌دهید پس حتما با این اصطلاح آشنایی ندارید. در این نوشتار قصد داریم تا شما را با یکی از سبک های قدیمی و گوشنواز موسیقی غربی آشنا کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

موسیقی کانتری چیست؟

این سبک ریشه در آهنگ هایی دارد که کابوهای آمریکایی می‌نواختند. همچنین این سبک نزدیکی زیادی به فولکور آمریکایی دارد. از جمله سازهایی که در این سبک استفاده می‌شود، سازهای زهی است که در موسیقی فولکور آمریکایی به شدت شنیده می‌شود.

اما اگر بخواهیم به ریشه اصلی این سبک دقت کنیم، باید به جنوب شرقی آمریکا برویم و آن را در میان کابوهای آن زمان جست و جو نماییم. کانتری بیشتر با آواز همراه است و شکل و شمایل ساده ای دارد. برخی از گونه های این موسیقی با بالادهای رمانتیک خوانده می‌شود. همچنین سازهایی مانند بانجو و هارمونیکا و گیتار آکوستیک هم در این سبک دیده می‌شود.

به نوعی می‌توان گفت که سبک کانتری یکی از نخستین سبک هایی است که مردم پسند و مدرن بوده است و مردم آمریکا به شدت از آن استقبال کردند.

از نخستین آثاری که از این ژانر منتشر شد مربوط به موزیک های old time music است که از ترکیب موزیک فولکور بریتانیا ، بلوز آمریکایی آفریقایی و موزیک کلیسا ساخته شد. بند کارتر فامیلی یکی از آن گروه هایی بود که باعث هر چه بیشتر محبوب شدن سبک old time music شد.

اما خود کلمه کانتری که به صورت country نوشته می‌شود برای اشاره به مناطق روستایی یا ییلاقی استفاده می‌شود ( علاوه برمعنی‌ای که دلالت بر کشور دارد) . این کلمه برای اشاره به این سبک موسیقی در سال های 1940 به بعد رایج شد.

قبل از این که استفاده از تلویزیون رایج شود، خانواده‌های آمریکایی شب ها در کنار یکدیگر به آهنگ های کانتری که از رادیو پخش می‌شد، گوش می‌دادند. حدود 10 الی 20 سال بعد که کابوهای آمریکایی در فیلم‌های هالیوودی راه پیدا کردند، این موسیقی نیز به صنعت سینما وارد شد و شرایط بهتری برای شناخته شدن هر چه بیشتر آن فراهم شد.

منبع: آپ آهنگ

دیدگاه خود را بگذارید