بهترین آهنگ های مخصوص جشن تولد را چطور انتخاب کنیم؟

مهمانی جشن تولد یکی از خاص‌ترین مهمانی‌هایی است که هر فرد در طول سال دارد. همه معمولاً برای شب تولد خود برنامه‌های مختلفی دارند از دعوت کردن مهمانان گرفته تا تزئینات، انتخاب کیک و غذا و آهنگ مورد علاقه خود! آهنگ یا موزیک یکی از موارد مهم مهمانی‌های تولد است که اگر نباشد مهمانی را کسل‌کننده و یکنواخت می‌کند. به خصوص اگر آهنگ تولدت مبارک نباشد! در این نوشتار می‌خواهیم در مورد آهنگ تولدت مبارک بیشتر صحبت کنیم.

مختصری در مورد آهنگ

موسیقی درواقع یک هنر است که جدید هم نیست. این هنر از دیرباز، زبانی برای بیان عواطف و احساسات بشر بوده است. البته موسیقی یک واژه عربی است و اگر بخواهیم پارسی را پاس بداریم، باید به آن بگوییم خنیا! و درنتیجه کسی که به این هنر می‌پردازد خنیاگر نامیده می‌شود.

عناصر تشکیل شده موسیقی عبارت است از صدا و سکوت! جالب است که یک جز آن به کل این واژه در تناقض است! سکوت. درواقع ایجاد هارمونی بین دو عنصر است که یک صدای جذاب به گوش می‌رسد و آن وسیله‌ای برای بیان احساسات است.

شاید برایتان جالب باشد که پیشینه موسیقی و یا آهنگ به زمان فیلسوفانی چون ابن سینا برمی‌گردد و از همان زمان‌ها، در کتب خود از آن نام برده‌اند و آن را با علم ریاضیات تطبیق داده‌اند.

مختصری در مورد ترانه

ترانه به معنی شعری است که خواننده ان با قواعد موسیقیایی اجرا می‌کند. درواقع هر شعری که بتوان به حالت موسیقیایی اجرا کرد را ترانه می‌گویند. آهنگ‌ها می‌توانند توسط یک خواننده یا مجموعه‌ای از خوانندگان اجرا شود. ترانه‌هایی که توسط بیش از یک نفر اجرا می‌شود را گروه کر می‌گویند.

آهنگ تولدت مبارک

حالا برویم سراغ بحث خودمان یعنی آهنگ جشن تولد و آهنگ تولدت مبارک! آهنگ تولدت مبارک یکی از آهنگ‌های قدیمی معروف است که در جشن‌های تولد گذاشته می‌شود و شاید بتوان گفت گل آهنگ‌های تولدی است که همه آن را به خاطر دارند.

آهنگ تولدت مبارک پیشینه‌ای به قدمت 50 سال

آهنگ تولدت مبارک نام یکی از آهنگ‌های جشن تولد است که تمام مردم ایران آن را می‌دانند و با دوستان و اعضای خانواده خود ان را اجرا می‌کنند. تولدت مبارک در سال 1349 به سفارش گروه تولیدکننده‌های پیکان ساخته شد. شعر مربوط به این آهنگ را پرویز خطیبی و نوذر پرنگ و آهنگساز آن انوشیروان روحانی بوده است.

اولین اجرا این آهنگ پرطرفدار در ورزشگاه آزادی انجام گرفت و زمان آن سه سال بعد از راه‌اندازی خط تولید پیکان بود. به گفته انوشیروان روحانی، برگزاری مهمانی تولد، در دهه‌های 1330 تا 1340 فراگیر شد و تا قبل از فراگیر شدن این آهنگ، آهنگ انگلیسی تولد شما مبارک، ضرب‌آهنگ اجرای این آهنگ هم شش و هشت تغییر می کرد.

در سال 48 شرکت سازنده پیکان یعنی ایران ناسیونال، شروع به ساخت فیلم تولدت مبارک کرد و از روحانی خواسته شد که این آهنگ و ترانه ان را اجرا کند. این آهنگ در برنامه‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شد و مورد توجه عموم مردم قرار می‌گرفت.

یکی از مهم‌ترین عواملی این آهنگ را محبوب و پرطرفدار کرد، این بود که زمانی که این آهنگ در زمان ورود شاه و ملکه به تالار رودکی اجرا شد و همه ان را شناختند و از ان به بعد به گل آهنگ‌های جشن تولد تبدیل شد. برای دانلود شادترین آهنگ های تولد می توانید به سایت بیپ موزیک مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بگذارید